PICCALUGA, Andrea Mario Cuore
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 16.740
NA - Nord America 16.692
AS - Asia 4.873
SA - Sud America 102
AF - Africa 79
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 42
OC - Oceania 22
Totale 38.550
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 16.338
IT - Italia 4.806
GB - Regno Unito 4.172
DE - Germania 1.891
UA - Ucraina 1.880
DK - Danimarca 1.412
KR - Corea 1.328
CN - Cina 1.157
SG - Singapore 1.145
VN - Vietnam 636
RU - Federazione Russa 582
FR - Francia 392
FI - Finlandia 343
IE - Irlanda 343
CA - Canada 334
SE - Svezia 316
IN - India 285
RO - Romania 184
ES - Italia 106
NL - Olanda 62
PT - Portogallo 48
PL - Polonia 46
BR - Brasile 45
EU - Europa 41
TR - Turchia 39
PH - Filippine 37
IR - Iran 34
CH - Svizzera 33
BE - Belgio 32
HK - Hong Kong 32
BH - Bahrain 26
JP - Giappone 25
PK - Pakistan 25
ZA - Sudafrica 22
AT - Austria 21
MY - Malesia 19
BO - Bolivia 18
ID - Indonesia 18
AU - Australia 17
MX - Messico 16
CO - Colombia 14
LT - Lituania 13
NO - Norvegia 13
TW - Taiwan 13
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 10
CZ - Repubblica Ceca 9
UG - Uganda 9
DZ - Algeria 8
AR - Argentina 7
CL - Cile 7
GE - Georgia 7
CI - Costa d'Avorio 6
ET - Etiopia 6
HU - Ungheria 6
TH - Thailandia 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
GH - Ghana 5
MN - Mongolia 5
NZ - Nuova Zelanda 5
PE - Perù 5
ZW - Zimbabwe 5
BG - Bulgaria 4
CY - Cipro 4
GR - Grecia 4
KG - Kirghizistan 4
TG - Togo 4
BD - Bangladesh 3
EC - Ecuador 3
OM - Oman 3
AL - Albania 2
AZ - Azerbaigian 2
CD - Congo 2
EG - Egitto 2
HR - Croazia 2
IL - Israele 2
KE - Kenya 2
KW - Kuwait 2
LU - Lussemburgo 2
MR - Mauritania 2
NG - Nigeria 2
RS - Serbia 2
SO - Somalia 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
A1 - Anonimo 1
AM - Armenia 1
BY - Bielorussia 1
EE - Estonia 1
IQ - Iraq 1
JM - Giamaica 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LK - Sri Lanka 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MA - Marocco 1
PA - Panama 1
PR - Porto Rico 1
PY - Paraguay 1
Totale 38.545
Città #
Southend 3.300
Chandler 1.920
Ann Arbor 1.468
Woodbridge 1.364
Ashburn 1.266
Daejeon 1.098
San Mateo 1.092
Falls Church 1.045
Dearborn 990
Singapore 907
Jacksonville 829
Beijing 822
Houston 795
Wilmington 573
Pisa 504
Cambridge 400
Milan 364
Dong Ket 342
Stevenage 327
Fairfield 319
Portsmouth 312
Dublin 303
Rome 300
Lawrence 298
Boardman 292
Seattle 252
Kolkata 220
Seoul 218
Montréal 183
Suceava 164
Redwood City 158
Fremont 150
Florence 123
Old Bridge 104
Ottawa 88
Santa Clara 85
Naples 75
Helsinki 74
Bologna 71
Turin 68
Brooklyn 63
Munich 62
Buffalo 54
Padova 54
Foggia 53
Lucca 48
Napoli 46
London 44
Los Angeles 44
Norwalk 44
San Diego 39
Torino 38
Pordenone 35
Strasbourg 34
Modena 33
Toronto 32
Madrid 31
Redmond 31
Buti 30
Genoa 30
Washington 30
Paris 29
Reggello 28
Guangzhou 27
Dallas 26
Frankfurt am Main 26
Livorno 26
Manama 26
Shanghai 26
Verona 26
Palermo 25
Salerno 25
Siena 25
Zurich 25
Izmir 23
Lappeenranta 22
Pontedera 22
Venezia 22
Mountain View 21
Nanjing 21
Warsaw 21
Trento 20
Trieste 20
Genova 18
La Paz 18
Lisbon 17
Augusta 16
Bari 16
Brescia 15
Brussels 15
Messina 15
Porto 15
Valencia 15
Venice 15
Canosa Di Puglia 13
Dongguan 13
Chicago 12
Hanover 12
Reggio Calabria 12
Hounslow 11
Totale 24.918
Nome #
Fiat: Open Innovation in a Downturn (1993-2003) 277
Exploration ed exploitation: Strategie di valorizzazione della ricerca pubblica 266
Case Studies on Open Innovation in ICT 264
Pursuing innovative actions during Covid-19 crisis: a qualitative analysis of family firms’ resilience 260
The continuous and hard effort to define strategic goals and organizational solutions in large R&D centres: lessons from Centro Ricerche Fiat and Telecom Italia Lab 225
La scuola di Riccardo Varaldo. Relazioni personali e percorsi di crescita 224
Da Nuovo Pignone a GE Oil & Gas 219
Udinese Calcio soccer club as a talents factory: Strategic agility, diverging objectives, and resource constraints 215
The activities of university knowledge transfer offices: towards the third mission in Italy 215
Ready for Take-Off”. How Open Innovation Influences Startup Success. 211
Assessing the impact of patenting activity on business model innovation: the case of the bike industry 209
Business model innovation paths 205
I processi di filiazione: l'impresa crea impresa e la ricerca crea impresa. 197
La valorizzazione dei risultati della ricerca pubblica cresce. La sfida continua 196
“Unire i puntini per completare il disegno dell'innovazione” - Undicesimo rapporto Netval sulla valorizzazione della ricerca nelle università italiane. 194
2013. How to invest in R&D during a crisis? In The R&D Managemnt Conference 2013. Evidences from high-tech SMEs. 193
Achieving diverging objectives under resource constraints: Strategic agility in Udinese Calcio 186
Beyond ‘town and gown’: the role of the university in small and medium-sized cities 186
Distretti industriali e distretti tecnologici. Modelli possibili per il Mezzogiorno. 183
Introduzione 181
The Challenges of Implementing Open Innovation. A Systematic Literature Review. 181
Le imprese spin-off della ricerca pubblica: convinzioni, realtà e prospettive future 180
Born open? a look at open innovation from the perspective of HTSFs 178
It's Not about Being Generous: Platform Leaders and Patent Shelters: Platform Leaders May Seek to Shield Complementors from Patent Legislation in Order to Maintain the Strength of the Platform 178
Reverse Innovation at Speres, A Case Study in China 176
The Evolution of University Spin-offs' Business Models 174
Making open innovation happen: The Loccioni case 174
Solving the heterogeneity puzzle: a comparative look at SMEs growth determinants in open and closed innovation patterns 174
La gestione del trasferimento tecnologico. Strategie, modelli e strumenti 171
Le imprese spin-off della ricerca in Italia: modelli di sviluppo e percorsi di crescita 169
Born global and well educated: start-up survival through fuzzy set analysis 169
Il ruolo dei Technology Transfer Office (TTO) nei processi di valorizzazione dei risultati della ricerca pubblica in Italia 168
Platform leaders to provide Patent Shelter 166
Patent-based R&D Strategies: The case of STMicroelectronics’ Lab-on-Chip 164
Purpose driven Companies for Common Good: Managerial Characteristics and Dynamics 164
New strategic goals and organizational solutions in large R&D labs: lessons from Centro Ricerche Fiat and Telecom Italia Lab 163
Open Innovation challenges in large enterprises: a high hurdle? 162
A Composite Indicator for Knowledge Transfer 161
UTT-Uffici di Trasferimento Tecnologico 161
Patent-based R&D strategies: the case of STMicroelectronics' Lab-on-Chip 160
Operational challenges and ST's proposed solutions to improve collaboration between IP and R&D in innovation processes 160
Harnessing adaptive capacity to close the pandora’s box of open innovation, Industry and Innovation 160
Ricerca, valorizzazione dei risultati ed impatto, XIII Rapporto Netval sulla valorizzazione della Ricerca Pubblica Italiana 159
Attività brevettuale degli enti pubblici di ricerca italiani. Un'analisi sul periodo 1982-2001 158
Reshaping an R&D-based innovation process in a medium-sized firm 158
‘Ready for Take-off’: How Open Innovation influences startup success 158
La valorizzazione della R&S nel settore delle telecomunicazioni: la transizione da CSELT a TiLab 156
A theoretical framework for University-Industry relations 156
Exploitation and Diffusion of Public Research: the Case of Academic Spin-off Companies in Italy. 156
Fiat: Open Innovation in a Downturn 156
Determinants of growth in research spin-offs: a resource-based perspective 156
University Technology Transfer Offices in Italy and the Referential Experiences 155
Le imprese spin-off della ricerca pubblica in Italia: cosa fare dopo le prime mille? 155
Dall’exploration all’exploitation. Esperienze italiane ed estere nel campo dello sfruttamento dei risultati della ricerca scientifica. (Rapporto di ricerca nell'ambito del progetto TRIO) 154
Fiat: Open Innovation in a Downturn (1993-2003) 154
Transforming rather than transferring scientific and technological knowledge. The contribution of academic spin-out companies: the Italian way 153
L'alta tecnologia in Toscana. Imprese e territori 153
Marketing dell’High-Tech e marketing delle tecnologie. 152
Exploration and Exploitation Strategies in Industrial R&D 152
La sfida del trasferimento tecnologico: le Università italiane si raccontano 152
Le imprese spin-off della ricerca nell esperienza internazionale e nazionale: il caso della Scuola Superiore Sant Anna di Pisa. 150
Economic growth in knowledge intensive emerging areas: the high-tech cluster in Pisa. 150
Serendipitous value co-creation in an acquisition: the General Electric – Nuovo Pignone Case. 150
Impresa e sistema della innovazione tecnologica. 149
The ProTon Europe Sixth Annual Survey 149
Pronti per evolvere - IX rapporto Netval sulla valorizzazione della ricerca nelle università italiane 148
Universities and the generation of impact: the role of university foundations in knowledge transfer 148
Exploration ed exploitation: brevetti e imprese spin-off per la valorizzazione della ricerca pubblica. 147
Ricerca scientifica e nuove imprese high-tech: formazione e strumenti di valorizzazione in Toscana 147
Patent-based R&D Strategies: The Case of STMicroelectronics' Lab-on-Chip 147
Le imprese spin-off della ricerca in Italia e all estero. 146
Un nuovo capitalismo imprenditoriale basato sul research in Italy 146
Risorse scarse per l’innovazione. I fattori critici per la nascita di imprese spin-off della ricerca nell’area di Brindisi e Lecce 145
The impact of Italian university TTOs on different TT outputs 145
La buona impresa. Storie di startup per un mondo migliore. 144
"Towards an Italian way of public research valorisation. The importance of time and commitment 143
Universities and Technology Transfer in China: Policies, Organization, and Performance 143
Il gioco degli opposti. Storie di innovazione italiana 143
Un ponte tra industria e università per rilanciare la ricerca 142
Comparative Research on University Patent Technology Transfer between China and Europe 142
Joint ventures with the former Soviet Union and Russia: the Italian experience. 141
Die talentfabrik 141
“Serendipitous value co-creation in an acquisition: the General Electric - Nuovo Pignone case” 141
And yet it does move! Unversity patenting and licensing in Italy. Differencies and similarities in the management of tchnology transfer activites at European level 139
Considerazioni sugli incubatori universitari in Italia. il caso di I3P. 139
Student entrepreneurship: a bibliometric analysis 138
Il fenomeno spin-off nell’high tech: EL.EN 138
University Patent Technology Transfer in U.K. and the Referential Experiences 138
La nascita di imprese spin-off della ricerca: il progetto Link nella area di Brindisi-Lecce secondo la teoria delle Socio-Technical Constituencies (STC). 137
Il ruolo dell’università nei processi di constituency-building per l’innovazione industriale e territoriale: riflessioni sull’esperienza italiana 137
Ricerca scientifica e nuove imprese high-tech: formazione e strumenti di valorizzazione in Toscana 136
Innovazione nella tecnologia biomedicale: un modello di valutazione dei costi del sistema EchoLaser in chirurgia mini-invasiva 136
Research on Patent Technology Transfer in Swiss Universities 136
Research on patenting technology transfer of public research institutions in Denmark 136
How family firms execute open innovation strategies: the Loccioni case 136
Towards an Italian way in the valorisation of results from public research 135
Eppur si muove! Il percorso delle università italiane nelle attività di brevettazione e licensing dei risultati della ricerca scientifica 135
Potenziamo la catena del valore - VIII rapporto Netval sulla Valorizzazione della Ricerca nelle Università Italiane 135
Patenting and Licensing Activities in Chinese Universities: The Urgency for Cultivation of Entrepreneurial Enthusiasm 135
Internazionalizzazione come fonte di innovazione: il caso Carel in Cina 134
Totale 16.479
Categoria #
all - tutte 180.215
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 180.215


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.845 0 0 0 0 0 476 729 158 543 142 134 663
2020/20215.972 712 863 362 215 493 532 434 237 450 362 608 704
2021/20224.464 392 829 90 287 66 133 485 885 293 434 105 465
2022/20234.488 429 207 170 724 446 697 69 357 740 119 342 188
2023/20243.039 256 97 346 198 174 314 261 347 362 154 127 403
2024/20253.079 138 225 811 398 572 935 0 0 0 0 0 0
Totale 39.011