DE ROSIS, SABINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.837
NA - Nord America 3.294
AS - Asia 1.132
AF - Africa 76
SA - Sud America 51
OC - Oceania 49
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 11.445
Nazione #
IT - Italia 4.335
US - Stati Uniti d'America 3.174
GB - Regno Unito 1.027
SG - Singapore 434
CN - Cina 342
DE - Germania 283
UA - Ucraina 247
FR - Francia 171
VN - Vietnam 151
RU - Federazione Russa 138
CA - Canada 113
IE - Irlanda 94
FI - Finlandia 80
DK - Danimarca 77
SE - Svezia 68
IN - India 66
NL - Olanda 63
AU - Australia 44
BR - Brasile 44
RO - Romania 42
CH - Svizzera 38
PL - Polonia 32
IR - Iran 24
CI - Costa d'Avorio 22
NO - Norvegia 22
ES - Italia 21
BE - Belgio 17
JP - Giappone 17
AT - Austria 16
PT - Portogallo 16
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 16
ID - Indonesia 13
KR - Corea 13
ET - Etiopia 11
IL - Israele 10
HK - Hong Kong 9
TN - Tunisia 9
LT - Lituania 8
TR - Turchia 8
EG - Egitto 7
TW - Taiwan 7
PH - Filippine 6
PK - Pakistan 6
EU - Europa 5
KE - Kenya 5
KZ - Kazakistan 5
MX - Messico 5
NG - Nigeria 5
NZ - Nuova Zelanda 5
ZA - Sudafrica 5
AL - Albania 4
GH - Ghana 4
LU - Lussemburgo 4
UG - Uganda 4
AR - Argentina 3
GR - Grecia 3
JO - Giordania 3
LV - Lettonia 3
SA - Arabia Saudita 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AZ - Azerbaigian 2
BG - Bulgaria 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DO - Repubblica Dominicana 2
MA - Marocco 2
MT - Malta 2
MY - Malesia 2
QA - Qatar 2
RS - Serbia 2
SM - San Marino 2
UZ - Uzbekistan 2
AO - Angola 1
BD - Bangladesh 1
CL - Cile 1
CO - Colombia 1
CY - Cipro 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
GY - Guiana 1
HR - Croazia 1
KW - Kuwait 1
LK - Sri Lanka 1
SS - ???statistics.table.value.countryCode.SS??? 1
TJ - Tagikistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 11.445
Città #
Pisa 882
Southend 546
Chandler 452
Singapore 338
Rome 266
Milan 231
San Mateo 166
Florence 152
Fairfield 151
Boardman 150
Ashburn 148
Houston 139
Cambridge 122
Jacksonville 120
Buti 105
Falls Church 105
Dearborn 100
Wilmington 98
Portsmouth 81
Beijing 77
Dong Ket 75
Dublin 75
Guangzhou 74
Ottawa 68
Bari 67
Fremont 66
Stevenage 66
Woodbridge 66
Ann Arbor 64
Helsinki 59
Seattle 55
Lawrence 54
Bologna 47
Los Angeles 41
Naples 37
San Giuliano Terme 37
Turin 37
Kolkata 33
Santa Clara 31
London 30
Timisoara 30
Brooklyn 28
Norwalk 28
Padova 28
Salisbury 28
Cardiff 26
Santa Maria a Monte 26
Palermo 25
Warsaw 24
Prato 23
Redwood City 23
Rimini 23
Hanover 22
Modena 22
Nanjing 21
Munich 20
Shanghai 19
Sydney 19
Frankfurt am Main 18
Bolzano 17
Bratislava 16
Genoa 16
Massafra 16
Fuzhou 15
Old Bridge 15
San Diego 15
Toronto 15
Cascina 14
Genova 14
Livorno 14
Pontedera 14
Vienna 14
Washington 14
Auburn 13
Barletta 13
Glasgow 13
Napoli 13
Venice 13
Brescia 12
Catania 12
Shenzhen 12
Alia 11
Brisbane 11
Brussels 11
La Rochelle 11
Lucca 11
Massa 11
Monza 11
San Giovanni Rotondo 11
Trento 11
Chicago 10
Imola 10
Stavanger 10
Taranto 10
Treviso 10
Zhengzhou 10
Berlin 9
Edinburgh 9
Ferrara 9
Lappeenranta 9
Totale 6.469
Nome #
Value in Healthcare and the Role of the Patient Voice 692
L'esperienza della regione Puglia 605
La valutazione degli esiti nella prospettiva dei pazienti 577
Waiting time information in the Italian NHS: A citizen perspective 425
Comunicare Sanità. Strumenti online per i servizi ai cittadini. 385
INDAGINE PREMS PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITA’ TOSCANA. 372
Abstract 146 Building big data from experience: a new model for prems collection and utilisation 354
LA VALUTAZIONE DELLA PERFORMANCE DEI SERVIZI SANITARI ATTRAVERSO GLI OCCHI DEGLI UTENTI. FOCUS SULLA PROTEZIONE DEI DATI 291
INDAGINE PROMS PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA’ TOSCANA. 260
Using patient-reported measures to drive change in healthcare: the experience of the digital, continuous and systematic PREMs observatory in Italy 240
Rethinking Healthcare Performance Evaluation Systems towards the People- Centredness Approach: Their Pathways, their Experience, their Evaluation. 239
Patient satisfaction, e-health and the evolution of the patient-general practitioner relationship: Evidence from an Italian survey 237
beFood, stili di vita a confronto. Ricette sperimentali per un futuro healthy degli adolescenti. 228
Public strategies for improving eHealth integration and long-term sustainability in public health care systems: Findings from an Italian case study 227
Behavioural and social sciences to enhance the efficacy of health promotion interventions: redesigning the role of professionals and people 225
Quando promuovere stili di vita sani diventa un’esperienza professionale per gli adolescenti: il progetto ‘beFood’ 212
La comunicazione delle Aziende Sanitarie italiane attraverso i loro siti Internet: costruzione dell’identità e della fiducia nell’era della rivoluzione digitale e della post-verità. Risultati preliminari. 211
Basic ICT adoption and use by general practitioners: an analysis of primary care systems in 31 European countries 199
E-patient (r)evolution: quando è il paziente a coinvolgere il medico. 187
GOVERNO E QUALITA' DELL'OFFERTA 185
mHealth a supporto del percorso nascita in Toscana. Il disegno di hAPPyMamma. 178
Indagine PREMs, rilevazione sistematica dell'esperienza di ricovero ordinario riportato dai pazienti adulti e pediatrici nella sanità Toscana 166
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 163
Incentivizing ICT in healthcare: A comparative analysis of incentive schemes in Italian Regions 157
From Experience and Outcome Measurement to the Health Professionals’ Engagement 155
Multi-level determinants of tele-healthcare innovations: an Italian case study 150
How to Improve the Maternal Pathway for Migrant Women: Insights for Retention Strategies from Tuscany Region 147
Are people’s health care needs better met when primary care is strong? A synthesis of the results of the QUALICOPC study in 34 countries 147
INDAGINE PREMS PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITA’ TOSCANA. 134
Healthy Living: when engaging people makes a difference. Evidences from an experiment with teenagers in Tuscany 133
Digitalizzazione nella prenotazione e pagamento delle visite specialistiche 133
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 132
La comunicazione delle aziende sanitarie italiane attraverso i loro siti internet: costruzione dell’identità e della fiducia nell’era della rivoluzione digitale e della post-verità. 129
The relationship between healthcare service provision models and patient experience 125
Do Patient Preferences Change in a Pandemic? Exploring Italian Patient Reported Experience DATA during the COVID-19 Crisis (PNS245) 124
Patient-Reported Outcome Measures to Prioritize Surgical Lists during Pandemic Events (PR3) 116
Come promuovere comportamenti alimentari sani tra gli adolescenti seguendo le loro preferenze? Indicazioni da un esperimento di scelta discreta 112
Obiettivi e indicatori per la promozione dell'ICT 110
A m-health intervention in the maternal care pathway: protocol for the impact evaluation of hAPPyMamma (Preprint) 106
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 105
Healthy Living and Co-Production: Evaluation of Processes and Outcomes of a Health Promotion Initiative Co-Produced with Adolescents 105
P-252 Using Evidence in Policy Making: A Case Study. 104
RESPONSIVENESS E COMUNICAZIONE 97
A continuous PREMs and PROMs Observatory for elective hip and knee arthroplasty: study protocol 97
Implementing successful systematic Patient Reported Outcome and Experience Measures (PROMs and PREMs) in robotic oncological surgery—The role of physicians 94
The online communication of healthcare organisations in the 'post-truth' era: An analysis of 167 websites in Italy 90
Piloting a web-based systematic collection and reporting of patient-reported outcome measures and patient-reported experience measures in chronic heart failure 87
Was it really co-production? An evaluation by co-producers of an Italian health promotion initiative. 87
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 87
Segmenting Adolescents Around Social Influences on Their Eating Behavior: Findings From Italy 84
COVID-19 vaccinations: An overview of the Italian national health system's online communication from a citizen perspective 81
Value of Including the Children's Experience for Improving Their Rights During Hospitalization: Protocol for the VoiCEs Project 80
A social network analysis of the organizations focusing on tuberculosis, malaria and pneumonia 79
La risposta dell’utenza ospedaliera: esperienza e percezione della qualità da parte dei pazienti ricoverati in Toscana di fronte alla pandemia 78
Physical activity in the daily life of adolescents: Factors affecting healthy choices from a discrete choice experiment 76
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 74
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 73
VALUTAZIONE DELL'UTENZA 68
Da un’iniziativa internazionale a un osservatorio nazionale per monitorare l’esperienza dei pazienti cronici in Italia. 64
A longitudinal assessment of chronic care pathways in real-life: self-care and outcomes of chronic heart failure patients in Tuscany 64
Reverse compassion: value-in-use and value-in-context of healthcare services during crisis 63
Creating Value from Purpose-Based Innovation: Starting from Frailty 59
Creating Value from Purpose-Based Innovation: starting from Frailty 59
The Fondazione Toscana Gabriele Monasterio app: a digital health system to improve wellbeing of inpatients with heart or lung disease 58
Including patient-reported measures in performance evaluation systems: Patient contribution in assessing and improving the healthcare systems 58
The COVID-19 emergency as an opportunity to co-produce an innovative approach to health services provision: the women's antenatal classes move on the web 57
Unlocking organizational change: a deep dive through a data triangulation in healthcare 56
USERS’ EXPERIENCE WITH HEALTHCARE SERVICES: PRACTICES FROM TUSCANY HOSPITALS 54
Quality of life assessment in amyloid transthyretin (ATTR) amyloidosis 52
Analyzing the emotional impact of COVID-19 with Twitter data: Lessons from a B-VAR analysis on Italy 46
The early weeks of the Italian Covid-19 outbreak: sentiment insights from a Twitter analysis 45
Exploring the role of digital technologies on patients’ engagement. 42
Patient-reported outcome measures for transthyretin cardiac amyloidosis: the ITALY study 41
Screening the health status of people working in a university 41
Systematic and continuous collection of patient-reported outcomes and experience in women with cancer undergoing mastectomy and immediate breast reconstruction: a study protocol for the Tuscany Region (Italy) 40
EXPLORING PATIENTS’ TRUST DURING COVID-19 PANDEMIC 35
Innovation from frailty: creating value from purpose-based innovation 34
Il ruolo degli utenti nella definizione, gestione e valutazione dei servizi. Focus sui servizi sanitari pubblici 33
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 31
Performance measurement and user-centeredness in the healthcare sector: Opening the black box adapting the framework of Donabedian 17
Promoting healthy eating habits among youth according to their preferences: Indications from a discrete choice experiment in Tuscany 6
Totale 11.669
Categoria #
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Totale 52.436


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020606 0 0 0 0 0 140 103 54 94 48 52 115
2020/20212.048 97 187 180 133 195 256 125 92 155 175 217 236
2021/20221.921 111 165 161 94 140 152 348 254 136 145 73 142
2022/20231.859 150 220 122 268 153 243 80 107 205 59 120 132
2023/20241.997 126 74 210 174 199 185 239 155 78 113 163 281
2024/20251.726 102 118 319 326 443 418 0 0 0 0 0 0
Totale 11.669